Kondition & passträning

>>>Räkna ut din max puls

Man behöver inte enbart springa för att få kondition. Det finns massor av gruppträning att välja utav. Här finns ett urval av dem vanligaste passen och en beskrivning på vad man gör i dem.

CORE 45 min.

I Core fokuseras träningen på kroppens centrum; mage, rygg och balans. En tränad magmuskulatur avlastar ryggen. Under passets gång tränas även ryggen vilket ger en bättre hållning och bättre förutsättningar för att klara vardagens belastningar.I Core bygger vi upp stabilitet & styrka, ger effektiv, tuff & rolig träning för rygg och mage.

 

BODY COMBAT

BodyCombat är ett 60 minuters konditionspass som kombinerar rörelser och positioner från en rad självförsvarsdiscipliner som karate, boxning och tai chi. Med motiverande musik och inspirerande instruktörer ger BodyCombat en unik utmaning för både kropp och själ!

BodyCombat är uppbyggt på två grundpelare; combat och power. Combat är en något lugnare del där man lär ut rörelserna långsamt och hinner träna in olika kombinationer. Därefter kommer power, då kör man enkla slagtekniker i ett högre tempo. De senare blir härligt jobbiga då man tar ut sig till max.

Alla BodyCombat instruktörer har gått igenom en grundlig utbildning för att Din träning ska bli säker och effektiv. Passens upplägg är alltid detsamma. Det gör det lätt för Dig som tränar att följa med i rörelserna och planera Din träning.

BODY PUMP

BodyPUMP är 60 minuter styrketräning i grupp. Nästan alla övningar utförs med en skivstång. BodyPUMP gör det enkelt för både nybörjare och avancerade att få maximalt resultat på minimal tid. Du kan variera ditt viktval på skivstången från två kilo ända upp till 40 kilo (gäller de ordinarie stängerna)!

BodyPUMP har utvecklats på Nya Zeeland sedan 1990 hos Les Mills International. Det ligger alltså många års utveckling bakom träningsprogrammet.

Människorna bakom BodyPUMP har gjort allt för att ge dig det mest effektiva och revolutionerande program som finns. Acceptera utmaningen!

BOXERCISE

Boxercise ger dig en allsidig träning med rejält utrymme för att bli av med eventuella agressioner. Man jobbar både parvis och individuellt. Exempelvis slår man olika kombinationer på mitzar, gör situps och så vidare. Under ett Boxercisepass tränar man varenda muskel i hela kroppen och det är ett bra sätt att träna koordinationen samt smidigheten i kroppen. Boxercise innebär inte att man ska komma ner och slå varandra "på käften" utan här använder vi boxningskuddar, handskar, hopprep mm. Det spelar ingen roll om du är tjej, kille, gammal eller ung. Boxercise är en motionsform som kan utövas av alla.

 

CIRKEL INTENSIV

Passet är upplagt som ett gympa pass.

Första delen innefattar enkla, men jobbiga kombinationer och övningar. Därefter följer styrka och cirkelträning.

Då använder vi oss av olika redskap för att träna upp både styrka, kondition och smidighet.

STEP UP

Med hjälp av en step-up bräda bygger vi steg och kombinationer som i ett aerobicspass.

Brädan medför att vi får en effektiv träning både konditions och styrkemässigt.

Lika effektivt som ett aerobicspass men med lägre belastning på höft, knä och fotleder. Styrkedel ingår.

POWER YOGA

PowerYoga är en kraftfull yogaform som innebär att använda sin kropp och bära sin
vikt, genom en kombination av rörelser, ställningar och andning.

PowerYoga utgår från gamla grundrörelser i Hatha-yoga
kombinerat med modern stretch och exercise-styrkeövningar.

Du får ökad rörlighet, förbättrad hållning och kroppsuppfattning samt starkare
muskulatur.