Snabba pass i sommar!

Gymkompaniet.se har enormt lager, billiga priser och snabb frakt!

Man har tränat hela hösten,vintern och sommaren för att slippa stå i vassen
och äntligen är våran tävlingsscen, sommaren, här!
Nu vill man njuta av sol, bad, grillning och andra goda ting när man är i form. Men formen
försvinner ganska fort om man inte underhåller den och bara partar.
 
Men om det är fint väder så lockar andra saker än ett hett gym i skuggan i flera timmar
när andra träffas och gör roliga saker.
 
Därför kan man först och främst träna på morgonen om man har den möjligheten.
Och sen kan man kör snabba korta pass 2-3ggr i veckan som gör att man förbränner
mer och får hårdhet samt att man sparar tid.
 
Med den här träningen behöver man inte ens gå till gymmet. Har man bara någon stång
eller gren att hänga i för att träna chins och dipsställning eller bänkar för dips så fixar det sig.
Sen behövs det bara armhävningar och utfallsgång eller knäböj. Har man hantlar så kan man
köra lite extra för armar och axlar. Det är bara fantasin och viljan som sätter gränser.

Gå in på 20 pullups och skriv ut träningsprogrammet. Sen kan man använda det både för chins, dips och även för vanliga
övnigar med vikter,tex bicepscurl. För armhävningar så finns det ett speciellt program för att klara 100 armhävningar på 6 veckor.
Alla program ska köras i 6 veckor 3ggr i veckan. Man får bra repstålighet och hårdhet i kroppen.

Om ni kör på gym så kan ni anpassa vikter som lämpar sig för att i slutet klara 20 reps. Klara man redan mer än20 reps på chins och dips så är det bara att hänga på vikter.


Jag rekommenderar inte att köra flera än 4 övningar
på det här sättet, för annars blir det för jobbigt att klara alla övningar och för långa pass, för det skulle ju gå fort.

Armhävnings programmet finns om appar till smarta mobiler om man inte vill ha lösa lappar.
Att träna på det här sättet kommer att göra er reps starkare på tyngre vikter i höst till skillnad
från i våras. Här kommer ett förslag på ett vecko upplägg. Lycka till!

Dag 1 Dag 2 Dag 3
Chins Chins Chins
Dips Dips Dips
Hängande benlyft Hängande benlyft Hängande benlyft
Hantelflyes på snedbänk

Axelpress

Framåtlutande axelsidolyft

Drag till hakan med stång (superset)

Frontböj

Handlescurl

Stående vadpress

Raka marklyft Benspark

Omvänd handledscurl

Sittande vadpress

Alternerande hantelcur

Stående dubbelcurl

Farmers walk med hantlar

I dem rutorna som det finns flera övningar så ska man köra dem i superset, man ska alltså köra dem efter varandra i ett set utan att man vilar. Chins , dips och hängande benlyft kör man enligt 20 pullups schemat. De andra kör man som vanligt med 3 eller flera set.